מעוניינים במידע נוסף?

השאירו פרטים


    הגורמים לאבן מתפוררת ומהם דרכי הטיפול

    מהם הגורמים לאבן מתפוררת על חיפויי בנין וקירות חוץ ומהם דרכי הפעולה שיש ליישם על מנת למנוע זאת?

    הסיבה העיקרית לאבן מתפוררת נוצרת עקב ריבוי חרסיות בתוך האבן, חרסיות מלשון חרס (חימר). החל מרגע שהאבן נרטבת מתחילה התנפחות של החרסיות ומתחיל תהליך של התנפחות “ודחיפת” חלקים מהאבן כלפי חוץ ,עקב התנפחות זו מתחיל תהליך מואץ של דחיפת שאר מרכיבי האבן החוצה וכך נוצר תהליך של פירוק והתפוררות האבן כאשר השיא הוא שברים גדולים באריח אשר מתחילים ליפול מעטה ומסכנים את הדיירים.

    במקרים בהם האבן והמערכת יבשות וסגורות ולא מגיעים אליהם מים ולחות, החרסיות לא יתנפחו ולא יגרם נזק לאבן. למרבה הצער הניסיון מלמד כי מערכות החיפוי אינן אטומות לחלוטין ומקבלות לחות או רטיבות הן מימי גשמים והן בקיץ מלחות באוויר.

    לרוב, אני נתקלים בתהליך של התפוררות האבן בחיפויי בנינים וקירות חיצונים באבנים מסוג בירזט (שמגיעה לרוב בגוונים אפורים) כמות החרסיות בה גבוהה במיוחד וכמו כן בהרבה אבני גיר נוספות אשר חלקם מכילות כמויות גדולות של חרסיות.

    תופעת התפוררות האבן תופיע בדרך כלל על חיפויי בניינים וריצופי חוץ אשר חשופים לפגעי מזג האוויר מים ולחות קשים.

    לצורך טיפול מקיף בבעיית התפוררות האבן, יש לבצע מספר שלבים ובדרך הטיפול בצורה מקצועית ועל ידי חברה אשר תעניק אחריות על הטיפול לאורך שנים.

    1. הטיפול הראשוני יעשה על ידי חומר לטיפול בחרסיות תוצרת REMMERZ גרמניה , החומר יהפוך את החרסיות הנמצאות בתוך פני האריח לחומר אחיד ובכך יפסיק את תהליך ההתנפחות.
    2. לאחר יישום החומר הראשון, מגיע השלב השני שבו אנו מספיגים את האריח בחומר שתפקידו העיקרי לחזק את האבן ולהפוך אותה לחומר בלתי מסיס אשר עמיד בפני פגעי מזג האוויר ובקרני UV ויחזיק מעמד לשנים רבות גם כן תוצרת גרמנייה REMMERZ.

    שימו לב : לכל אבן טבעית ישנה ספיגות כוללת והיא משתנה לכן יש להקפיד על הספגה נכונה ורווייה.

    הדברים שאסור לעשות בעת תהליך של התפוררות האבן :

    ישנם אנשים רבים שחושבים שמריחת האבן בסילר תפתור את בעיית התפוררות האבן עקב זה שנוזלים ולחות לא יחדרו לתוך האבן , בפועל הדבר אינו נכון. חשוב להדגיש שמריחת סילר אינה פותרת את הבעיה אלא רק מחמירה אותה. ברגע שיגיע זמן הטיפול באבן המתפוררת נאלץ להסיר את הסילר מהאבן על מנת שנוכל להספיג היטב את המערכת המתאימה ולמנוע חסם על האבן , מריחת סילר יכולה לפגוע באופן הטיפול שאינו יספג באבן כמו שאנו מצפים. במידה ואכן בוצעה מריחת סילר על גבי התשתית המתפוררות יש צורך להסיר בצורה מלאה את הסילר מהאבן באמצעות חומרים מתאימים או ליטוש.

    חברת SAG מעניקה פתרונות מלא לבעיות התפוררות האבן וכמו כן נותנת אחריות לאחר הטיפול.

    הכנסו לחנות שלנו ומצאו מוצרים לפי קטגוריות

    ותוכלו למצוא מגוון מוצרים בתחום הנקיון, ההגנה והתחזוקה

    כנסו לחנות Online
    חברות בניית אתרים חברות בניית אתרים
    עגלה פריט הוסר. Undo
    • אין מוצרים בעגלת קניות.